سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنسین خرید ویلا

معرفی تکنسین ثبت اسناد و املاک

در این مقاله از وب سایت به معرفی تکنسین های ثبت اسناد و املاک خواهیم پرداخت و قصد داریم مخاطبان وب سایت املاک سهیلیه کرج را با وظایف این افراد آشنا سازیم . متصدیان این شغل انجام امور مقدماتی مربوط به اسناد لازم الاجراء مالکیت صنعتی ،دفاتر املاک ،املاک بازداشتی، ثبت شرکتهای تجاری و غیرتجاری را به عهده دارند.

شرح کامل وظایف تکنسین های ثبت اسناد و املاک در وب سایت رسمی ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شده و شرح وظایف این صنف تعیین شده است . اما در این بخش ما به معرفی کلیات وظایف این افراد خواهیم پرداخت.  با وب سایت سهیلیه کرج همراه باشید .

 وظایف تکنسین ثبت اسناد و املاک

  1. توزیع اظهارنامه و پلاک کوبی املاکی که به ثبت عمومی گذارده می شود و تعیین شماره اصلی و فرعی و تنظیم دفتر اظهارنامه و انجام عملیات تحدید حدود ملک و عملیات تفکیک و تجمیع .
  2. تهیه پیش نویس های بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران و دستور حراج اموال و کسر حقوق بدهکاران که در مؤسسات دولتی انجام وظیفه می نماید .
  3. ثبت کیفیت و نوع و مشخصات کامل اموال غیرمنقول درکارت مخصوص حراج ـ تنظیم آگهی حراج و حضور درجلسات حراج و اعلان آخرین پیشنهاد خرید از طرف شرکت کنندگان .
  4. ثبت مراتب بازداشت و رفع بازداشت املاک باستناد دادنامه صادره ازدادگاهها.
  5. دریافت اوراق اجرائیه و اخطاریه از ادارات مرکزی سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی حوزه تهران .
  6. رسیدگی به تقاضای پلمپ دفاتر تجارتی که به وسیله شرکتها و تجارتخانه ها و بانکها به واحدهای ثبتی تسلیم می شود .
  7. ثبت مفاد شرکت نامه در دفتر شرکت نامه و دفتر مدیران و ثبت تغییرات حاصله در شرکتهای داخلی و خارجی ذیل ثبت اولیه و تهیه گواهی ثبت شرکت نامه و تهیه پیش نویس تصدیق ثبت .
  8. صدور گواهی لازم برای اخذ یا تمدید کارت بازرگانی و تنظیم اوراق مخصوص ابطال کارت بازرگانی .
  9. رسیدگی به صورت جلسه های مجامع عمومی و مدارک مربوط به تغییرات و انتقالاتی که در شرکتهای داخلی یا خارجی حاصل می شود .